-

Про ранню агресію

Як вона може проявлятися❓❗️ Дитина може бити та кусати своїх батьків/братів,сестер або дорослих вдома;❗️ Може вдарити іншу дитину на майданчику;❗️ Б’ється/кусається у дитячому садочку.☝️🤓Які причини такої поведінки?

💥 Немає можливості висловити власне незадоволення у більш конструктивний спосіб.

🔹🔹🔹Така ситуація часто трапляється, коли дитині складно відмовитися від чогось, пояснити щось дорослому за допомогою жестів чи мовлення (наприклад, якщо дитина не користується вказівним жестом, жестами “так” або “ні”, має вкрай малий словниковий запас). Найчастіше у таких випадках активізується емоційна реакція дитини, але, якщо і вона не допомагає, то малюк може почати висловлювати невдоволення фізично. ❗️ Важливо зазначити, що така поведінка може закріплюватись, якщо саме після удару або укусу дитина стає зрозумілою і отримує бажане.

💥 Складно ініціювати взаємодію з іншими дітьми. Цей пункт пов’язаний із попереднім.

🔹🔹🔹Дитина може мати цікавість та бажання взаємодіяти з дітьми на майданчику або у дитячому садочку. Проте, якщо вона сама не має можливості звернутись у простий спосіб (наприклад, жестом “привіт”, “дай”, протягнути іграшку та сказати “на”), тоді дитина може почати взаємодіяти інакше, наприклад, штовхати іншу дитину. Емоційна реакція іншої дитини та оточуючих, можуть сприяти тому, що така поведінка буде закріплюватись.

💥 Дитина отримує багато задоволення від тактильних / вестибулярних / пропріоцептивних ігор. Прагне грати у них з дорослими: обійматись, кружляти, стрибати та ін. У таких іграх малюк може “заграватися”, йому стає складно зупинитись і він може зробити боляче іншій людині.

💥 Дитина відчуває задоволення від бурхливої емоційної реакції дорослого у той момент, коли кусається / б’ється / щипається та сприймає таку емоційну реакцію як заохочення та продовження гри. ☝️🤓Як реагувати дорослому в таких ситуаціях? Що допоможе зменшити кількість агресивних дій дитини?

✅✅✅Маленькі діти, особливо у ситуації емоційної та активної гри, орієнтуються не стільки на зміст мовлення дорослого, скільки на його емоційне забарвлення. Отже, у ситуації, коли дитина робить фізичну дію, яка неприємна дорослому, він має фізично припинити цю дію – встати, відійти від дитини. Важливо спокійно, але чітко промовити “Мені неприємно, ми так не граємо” (або будь-яка інша прийнятна для вас фраза). Відсутність емоційного підкріплення допоможе дитині поступово заспокоїтись та усвідомити, що гра закінчилась. Або, що такий спосіб прохання не допоможе дитині досягти бажаного.

✅✅✅Якщо агресивна поведінка проявляється у контакті з іншими дітьми, дорослому важливо показати інакший спосіб взаємодії. Наприклад, ініціювати сільну гру в м’ячик або машинки, у якій малюк зможе отримати конструктивний зразок взаємодії з однолітками.Коли ви помічаєте, що малюк розгублений і не знає як звернутись, – підкажіть йому простий зразок звернення жестом або простим словом, створивши таким чином ситуацію успіху під час взаємодії з іншою дитиною. Наприклад: “Ти хотів забрати свою машинку у хлопчика – скажи/покажи йому “дай-дай”.

✅✅✅Балансувати збудження та гальмування нервової системи малюка під час активних ігор. Якщо ви помічаєте, що малюк часто заграється, може діяти імпульсивно, ми радимо грати у активні ігри з перервами ще до настання перезбудження. Пауза у декілька секунд допоможе малюку призупинитися.Після цього знову може слідувати активна фаза гри.

💛💙 Сподіваємось, наші поради допоможуть вам у побудові гармонійних стосунків з вашим малюком 💭

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *